Інформація ДСП ЧАЕС про виявлення дефектів зварних швів на металоконструкціях нової вентиляційної труби

Роботи з будівництва нової вентиляційної труби (НВТ) виконуються в рамках контракту № SIP-9-1-002. Підрядник - Консорціум «Укриття» у складі ЗАТ «Атомстройэкспорт» (Росія) і ПАТ «Укренергомонтаж» (Україна), дата укладення контракту - 15.07.2010. В даний час роботи за контрактом не завершені в повному обсязі, НВТ знаходиться у стадії будівництва під відповідальністю Підрядника і не введена в експлуатацію.

У ході проведення чергового огляду НВТ персоналом авторського нагляду Проектувальника (консорціум КСК) було виявлено в цілому 14 дефектів у вигляді «волосяних» тріщин зварних з'єднань (деталь заводського виготовлення) фасонок (товщиною 12 мм) з трубою каркаса НВТ (діаметром 325 мм).

З метою забезпечення безпеки до повного з'ясування ситуації та усунення виявлених дефектів був обмежений доступ до конструкцій НВТ. Для запобігання можливого розвитку дефектів були просвердлені отвори на кінцівках тріщин; Проектувальник офіційним листом підтвердив, що просвердлені отвори не впливають на характеристики міцності (несучу здатність) металоконструкцій НВТ. На постійній основі ведуться геодезичні спостереження за станом металоконструкцій НВТ, а також візуальні спостереження за станом тріщин. На поточний момент ніяких відхилень не виявлено, розвитку тріщин не спостерігається.
Ситуація з визначенням стану опорного контуру НВТ, виявленням причин утворення тріщин і розробкою заходів щодо усунення дефектів поставлена під постійний контроль ГУП ПЗУ. На щоденній основі організовано проведення робочих зустрічей та обговорень поточного стану ходу робіт з представниками Підрядника і Проектувальника.
В даний час проводиться розслідування з визначення причин виникнення дефектів, в якому беруть участь Проектувальник, Підрядник і Замовник, до якого залучено деякі інститути, зокрема, Український науково-дослідний та проектний інститут сталевих конструкцій імені В.М.Шимановского і Інститут електрозварювання ім. Є.О.Патона НАН України.
Метою даного розслідування є не тільки визначення причин виникнення дефектів, але і проведення спеціальних досліджень, включаючи додатковий аналіз аеродинамічних ефектів для розробки заходів щодо усунення цих дефектів і забезпечення надійного та безпечного функціонування НВТ.

Довідково: Контракт на будівництво нової вентиляційної труби (НВТ) та супутніх систем другої черги ЧАЕС, необхідних для потреб споживачів: блоку №3, сховища рідких і твердих відходів і об'єкта «Укриття» - одна із складових проекту „План здійснення заходів на об'єкті „Укриття” (ПЗУ), який фінансується з коштів Чорнобильського фонду “Укриття”, розпорядником якого є Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР).

Нова вентиляційна труба являє собою металеву вежу висотою більше 50 м з розташованим на ній газовідвідним стовбуром діаметром 6 м. НВТ змонтована на існуючих залізобетонних конструкціях головного корпусу другої черги Чорнобильської АЕС.

Рішення про необхідність спорудження НВТ і демонтаж вентиляційної труби 2-ї черги ЧАЕС (ВТ-2) обґрунтовано у концептуальному проекті Нового безпечного конфайнмента (НБК) у зв'язку з тим, що існуюча ВТ-2 заважає насуванню НБК у проектне положення.

Найближчі події

28 березня 1984 року 4-й енергоблок Чорнобильської АЕС виведено на проектну потужність 1000 МВт
29 березня 2000 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України за № 598 "Про дострокове припинення експлуатації енергоблока №3 та остаточне закриття Чорнобильської АЕС"

Розсилка новин