Реконструкція існуючої транспортно-технологічної частини сховища відпрацьованого ядерного палива «мокрого» типу (СВЯП-1) передбачена «Концептуальним рішенням про зняття з експлуатації СВЯП-1. Етап I. Реконструкція транспортно-технологічної частини СВЯП-1 з метою забезпечення вивантаження ВТВЗ».
Сховище призначене для прийому і проміжного зберігання ВТВЗ, що поступають з реакторних відділень енергоблоків після попередньої витримки. В даний час в чотирьох з п'яти відсіків басейну витримки СВЯП-1, який введено в експлуатацію у 1986 році, знаходиться більше 21 тисячі паливних збірок. П'ятий відсік СВЯП-1 (ємністю 4300 ВТВЗ) — резервний.
Проектом існуючого сховища не передбачена процедура зворотнього вивантаження відпрацьованого ядерного палива зі СВЯП-1.
Метою реконструкції транспортно-технологічної частини СВЯП-1 є забезпечення безпечного виконання транспортно-технологічних операцій по зворотньому вивантаженню ВТВЗ зі СВЯП-1, їх завантаження в транспортний контейнер і транспортування до СВЯП-2.
Основний матеріал: Проміжне сховище відпрацьованого ядерного палива «сухого» типу (СВЯП-2)
Фінансування робіт здійснюється за рахунок державного бюджету України. Проектувальник: ПАТ «Київський науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут «ЕНЕРГОПРОЕКТ» (Україна).
Виконання робіт:
1-й пусковий комплекс: створення системи зворотного вивантаження ВЯП із СВЯП-1 реалізовано у повному обсязі. Генеральний підрядник — ДП ЧМУ ВАТ «ПТЕМ».
2-й пусковий комплекс: створення системи додаткового контролю рівня води у відсіках басейну витримки, каньйоні і відсіках зберігання транспортних чохлів; реконструкція системи відеоспостереження за проведенням ТТО з ВЯП. Реалізовано у повному обсязі. Генеральний підрядник — «Укртрансбуд».
Проект завершений у грудні 2012 року.
Дивіться також:
1. Заява про екологічні наслідки реконструкції транспортно-технологічної частини сховища відпрацьованого ядерного палива (СВЯП-1)