Актуальність теми заходу обумовлена значним прогресом у виконані робіт зі зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об’єкта «Укриття».
На фінішну пряму вийшли міжнародні проекти з будівництва об’єктів по поводження з РАВ. На промисловому комплексі по поводженню з твердими РАВ завершено перший етап «гарячих» випробувань, очікуються дозвіл від Держатомрегулювання на проведення другого етапу. Подано документи на отримання дозволу регулятора на проведення «активних» випробувань заводу з переробки рідких РАВ. В середині наступного року обидва об’єкти будуть введені в експлуатацію та забезпечать переробку накопичених на ЧАЕС радіоактивних відходів..
Активними темпами ведеться будівництво нового безпечного конфайнменту, що забезпечить умови для виконання раннього демонтажу покрівлі та нестабільних будівельних конструкцій об’єкта «Укриття».
Це гостро ставить питання по двом найважливішим для України завданням: завершенню перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему та подальшому використанню майданчика Чорнобильської АЕС.
Ці питання обговорювалися в рамках Форуму керівниками та спеціалістами підприємств та організацій України та Росії.
9 грудня 2013 року на Чорнобильскій АЕС розпочав роботу міжнародний форум «Розвиток майданчику Чорнобильскої АЕС. Плани та перспективи».
Від України у Форумі беруть участь представники Київського науково-дослідного та проектно-конструкторського інституту «Енергопроект», Інституту проблем безпеки АЕС НАНУ, Науково-дослідного інституту будівельних конструкцій НАНУ, НАЕК «Енергоатом», органів державного управління України та ДСП ЧАЕС.
Російську делегацію, на чолі з Генеральним представником Держкорпорації «Росатом» у Східній Європі Олександром Мертеном, представляють ВАТ «Науково-дослідний та конструкторскій інститут енерготехніки імені Н.А. Доллежаля» (НДКІЕТ), ОАО «Атоменергомаш», ЗАТ «Атомстройекспорт», ФДУП «Гірничо-хімічний комбінат», ВНДПІЕТ, «НІКІМТ-Атомстрой», НДЦ «Курчатовський інститут».
Завершено роботи з демонтажу вентиляційної труби 2 черги (ВТ-2), 7 блоків загальною вагою 330 тонн демонтовані у відповідності до Проекту виконання робіт.
На спеціально виділених майданчиках продовжуються роботи з фрагментації демонтованих блоків. Демонтовані фрагменти спецавтотранспортом переміщуються до машинного залу блоку №3 на тимчасове зберігання. В машинному залі вже розміщено 440 фрагментів.